Syyskampanja

Ilmoittautumisen ja kampanjatietojen lähettämisen deadline oli perjantai 23.9. Ota yhteyttä suoraan passin tuottajaan Nooraan (noora.hilden@tamperetunnetuksi.fi) päästäksenne mukaan syyskampanjaan.

A4-pohjat, kuvaelementit ja sosiaalisen median aineistot: Ladattavissa Google Drivesta (linkki avautuu uuteen välilehteen)

Vinkkejä markkinointiviestintään sosiaalisessa mediassa

– – – – –

Lähde mukaan keskustan yritysten yhteiseen syyskampanjaan 30.9.-23.10.! Ilmoittautuminen ja aineistot viimeistään 23.9.

Keväällä 16.3.-10.4. toteutettiin narsissinkeltainen kevätkampanja, jonka pääviesti oli kutsua ihmisiä viihtymään, nauttimaan ja ostoksille Tampereen keväiseen keskustaan. Mukana kampanjassa oli yli 100 keskustan yritystä reilulla 200 mainoskupongilla Tampere Tunnetuksi Passissa.

Kevätkampanjan viesti oli hyvä ja toteutus helppo. Vaikka kampanjaan osallistumisesta ei ollut merkittävää taloudellista hyötyä yhdellekään (!) palautekyselyyn vastanneelle, kampanja toi iloa tekemiseen (74 % palautekyselyyn vastanneista) ja siitä opittiin uutta (68 % vastanneista), vaikka kampanjan toteutus ei vaatinut liikoja osallistuvilta yrityksiltä (62 % vastasi palautekyselyyn “Olisimme voineet tehdä itse reilusti enemmänkin”). 94 % palautekyselyyn vastanneista kertoi haluavansa osallistua kevätkampanjan kaltaiseen kampanjaan joskus toistekin.

 

Tehdään se uudestaan

Kevätkampanjan viesti – Tervetuloa viihtymään, nauttimaan ja ostoksille Tampereen keskustaan – uudistetaan nyt 30.9.-23.10. toteutettavassa syyskampanjassa.

Tehdään yhdessä pirteä ja positiivinen kampanja, joka kutsuu ihastumaan syksyisen tummana virtaavaan Tammerkoskeen, ruskaisena hehkuviin vanhoihin puistopuihin, sekä tekemään päivittäiset ja vähän erikoisemmatkin ostokset laadukkaasti palvelevassa Tampereen ostoskeskustassa!

Ja panostetaan nyt syyskampanjassa kevättä enemmän yrityskohtaisiin toimenpiteisiin: Kaunistetaan keskustaa, puhutaan positiiviseen sävyyn omista ja naapurinkin tuotteista/palveluista, nostetaan yhdessä esiin sitä että keskusta on ostoskeskus ilman seiniä. Syyskampanjalta tulee valmista materiaalia (kuvaa, tekstiä) yrityksen oman sosiaalisen median sisällöntuotannon tueksi.

Nyt syyskampanjassa kannattaa tutustua myös Tampere Tunnetuksi Passin uusiin ominaisuuksiin (mainosten kuvallisuus) sekä vaikuttaviin käyttäjämääriin (kk-käyttäjämäärä yli 120 000). Syyskampanjamainoksen lisäyksen yhteydessä yrityksen entinen tarjous voidaan kuvittaa sekä tehdä tarkennuksia myös teksteihin (suomeksi, englanniksi).

 

Ilmoittaudu mukaan

  • Kampanja-aika: 30.9.-23.10. eli Tampereen päivän viikonlopusta syyslomien loppuun
    • Ilmoittautuminen ja aineistot viimeistään 23.9.
    • Kampanja-aikana tapahtuu mm. Tampereen päivä, kalamarkkinat, Aleksis Kiven ja suomalaisen kirjallisuuden päivä, kekri (mikkelinpäivästä pyhäinmiestenpäivään), Stockmann Hullut päivät, Sokos 3+1, paljon pelejä ja mm. Monster Jamit Nokia-areenalla, Valtakunnalliset yrittäjäpäivät, koulujen syysloma
  • Kampanjan pääviesti: Tervetuloa viihtymään, nauttimaan ja ostoksille Tampereen keskustaan
  • Osallistuvilta yrityksiltä toivottu kampanjasomistus: Syksyinen kukka-asetelma, pallokrysanteemi, syklaami, kurpitsa, lyhty – jotain syksyisen kaunista yrityksen oman maun mukaan (jokainen hankkii ja maksaa itse omat somisteensa)
  • Kampanjan kaupalliset sisällöt eli yritysten mainokset ja tarjoukset kootaan Tampere Tunnetuksi Passiin, jonka arvioitu tavoittavuus kampanja-aikana on 100 000+ silmäparia
    • Kampanjamainoksen lisäksi yrityksellä on mahdollisuus muokata nykyistä mainosta Passissa (lisätä kuva, muokata tekstejä FI/EN); Passin vuotuinen tavoittavuus on yli 1,4 miljoonaa silmäparia
  • Yhdistys viestii kampanjasta (lehdistö, sosiaalinen media) mutta erityisesti se neuvoo ja opastaa yrityksiä tekemään omaa aktiivista viestintää kampanja-aikana
    • Myymälöihin tuotetaan A4-pohja, ja sosiaalista mediaa (yritysten oma some) varten tuotetaan yhtenäisen kampanjailmeen mukaisia materiaaleja sekä kuvaelementtejä

Kampanjan osallistumismaksu on 55 € + alv / yritys, laskutetaan lokakuussa.

Maksu sisältää osallistumisen iloa ja uutta oppia tuovaan hyvän mielen kampanjaan, yhden mainoksen Tampere Tunnetuksi Passissa ajalla 30.9.-23.10. (lisämainokset 50 € kpl), Passin nykyisen mainoksen editoinnin (kuva, teksti), A4-pohjan myymäläkäyttöön sekä sosiaalisen median pohjat ja kuva-elementit oman someviestinnän tueksi.

Ilmoittautuminen ja aineistot syyskampanjaan viimeistään perjantaina 23.9.

Tampere Tunnetuksi Passin lukuja 29.8.2022:

  • Tampere.Finland-sovelluksen lataukset 1.1.-29.8.2022: 143 000
    • 85 % asukkaita, 15 % matkailijoita
    • Sovelluksen käyttö, päivittäinen ka.  (2-8/2022): 24 000
    • 40 % sovelluksen käytöstä kohdistuu Tampere Tunnetuksi Passiin
      • 33 % kasvu verrattuna vuoteen 2021
  • Tampere Tunnetuksi Passin katselumäärä, ka. kuussa (2-8/2022): 122 600
    • Huippu maaliskuu: 178 000
    • Matalin elokuu: 89 600
    • Keskimääräinen vietetty aika Passin sisällön parissa: 37 sekuntia

 

Lisätiedot syyskampanjasta ja Passista yleisesti:

Nooran kuva: Tiia Ennala / Business Kangasala

Noora Hildén
Tuottaja, Tampere Tunnetuksi Passi
noora.hilden@tamperetunnetuksi.fi
p. 040 734 5009