Tampere Tunnetuksi Passi

Ajankohtaista: Syyskampanja 30.9.-23.10.Joulu Tampere 27.11. alkaen

#tamperetunnetuksipassi #ostoskeskusta

Älypuhelinsovellus Tampere Tunnetuksi Passi esittelee kaupungin ostoskeskustan kaupat ja palvelut, ja se on Tampere Tunnetuksi ry:n näkyvin jäsenetu.

Passin keskimääräinen kuukausittainen käyttäjämäärä on yli 120 000, joten Passi tavoittaa vuositasolla yli 1 400 000 silmäparia.

Passi on osa Tampereen kaupungin virallista Tampere.Finland-sovellusta, ja toisin kuin useimpien kaupunkien kaupalliset destination guidet ja city passit, Tampere Tunnetuksi Passi on käyttäjilleen maksuton. Tampere.Finland on kuitenkin enemmistölle paikallinen sovellus: 85 % käyttäjistä käyttää sovellusta asukkaana (muut vaihtoehdot matkailija ja yritystapahtumakävijä).

Passin käyttö on helppoa:
1. Lataa Tampere.Finland-sovellus sovelluskaupastasi
2. Avaa sovellus ja valitse Tampere Tunnetuksi Passi
3. Ihastu tarjontaan ja hyödynnä edut paikan päällä keskustan yrityksissä

 

Mahdollisuus tavoittaa yli miljoona silmäparia

Tampere Tunnetuksi Passi kulkee joka päivä mukana asiakkaasi puhelimessa. Passin avaa joka päivä monta tuhatta tamperelaista: Passin keskimääräinen kuukausittainen käyttäjämäärä on yli 120 000, ja esim. Kevätkampanjan aikana passia käytettiin 178 000 puhelimessa.

Passi on Tampere Tunnetuksi ry:n tuottama palvelu, jonka avulla yrityksesi voi tavoittaa vuositasolla lähes puolitoista miljoonaa silmäparia. Passissa pienetkin yritykset saavat tasavertaista näkyvyyttä suurten tavaratalojen ja ketjuliikkeiden rinnalla.

Passi on osa Tampereen kaupungin virallista Tampere.Finland-sovellusta. Myös Tampereen kaupunki (Visit Tampere) viestii passin ilmoitusten avulla keskustan ostosmahdollisuuksista.

  • Tampere.Finland-sovelluksen lataukset 1.1.-29.8.2022: 143 000
    • 85 % asukkaita, 15 % matkailijoita
    • Sovelluksen käyttö, päivittäinen ka.  (2-8/2022): 24 000
    • 40 % sovelluksen käytöstä kohdistuu Tampere Tunnetuksi Passiin
      • 33 % kasvu verrattuna vuoteen 2021
  • Tampere Tunnetuksi Passin katselumäärä, ka. kuussa (2-8/2022): 122 600
    • Huippu maaliskuu: 178 000
    • Matalin elokuu: 89 600
    • Keskimääräinen vietetty aika Passin sisällön parissa: 37 sekuntia

 

Osta omalle yrityksellesi paikka passissa

Passissa voi mainostaa kaikkea sitä mitä sanomalehdessäkin. Mainos passissa voi esitellä yritystä yleisellä tasolla, se voi esitellä yrityksen normaalihintaisia tuotteita ja palveluita, tai se voi olla prosenttialennus tai muu hintaetu. Etu voi olla kertakäyttöinen (käytettävissä 1-3 kertaa) tai se voi olla jatkuva. Tekniikkansa ansiosta passi toimii erityisen hyvin, kun kerrotaan rajoitetuista hinta- ja palvelueduista.

Tampere Tunnetuksi ry tarjoaa jäsenilleen yhden mainoksen passiin per vuosi jäsenhintaan 50 € + alv (hinta ei-jäsenille 250 € + alv) sisältäen tekstikäännöksen englanniksi. Yhdistys suosittaa, että kaikki keskustan yritykset esittäytyvät passissa vähintään tällä yhdellä mainoksella.

>> Kysy neuvoa passin tuottajalta, jos et meinaa keksiä sisältöä mainoksellenne, mutta haluaisitte mukaan passiin.

>> Jätä uusi ilmoitus passiin tällä lomakkeella (linkki avautuu uuteen välilehteen)

 

Passi omien kampanjoiden tukena

Passi on kuin sähköinen lehti-ilmoitus. Passiin on mahdollista ostaa useita mainoksia, ja ne voivat olla näkyvissä samanaikaisesti. Kokeile siis passia osana teidän markkinointipalettianne! Kannattaa rohkeasti kokeilla toisiko passi teille lisää kauppaa. Ja muista: Älä piilota hyvää tarjoustasi passiin, vaan kerro siitä myös myymälässäsi:

“Myyjän mainitsema passin etu on monesti ratkaiseva tekijä, jos asiakas ‘jää vielä miettimään’.” (palveleva erikoisliike)
“Teknisesti helppo toteutus, kun asiakkaille halutaan tarjota kertakäyttöinen tarjous.” (lounasravintola)
“Passi on helppo keino tehdä sähköistäkin markkinointia. Mainos passissa maksaa murto-osan lehti-ilmoituksen hinnasta.” (palveleva erikoisliike)
“Ulkopaikkakuntalaiset ovat mielissään, kun saavat vinkkejä ruokapaikoista ja kahviloista tarjousten kautta. Vaikka kauppoja ei tulisikaan, asiakas lähtee meiltä hyvällä mielellä saatuaan hyvää palvelua ja vinkkejä tekemisestä Tampereella.” (tavaratalo)

Passin mainosten hinta on 169 € + alv (yhdistyksen jäsenet) ja 250 € + alv (ei-jäsenet) per tarjous sisältäen tekstikäännöksen englanniksi. Tarjouksen keston ja asiakaskohtaisen käyttökertarajan voi itse määritellä: Esim. tarjous on voimassa 1 kk, ja sinä aikana tarjouksen voi käyttää kolme kertaa.

>> Jätä uusi ilmoitus passiin tällä lomakkeella (linkki avautuu uuteen välilehteen)

>> Seuraa yhdistyksen uutiskirjettä: Ajankohtaisista kampanjoista ilmoittautumisaikatauluineen kerrotaan siellä! 2022 tulossa Syyskampanja 30.9.-23.10. ja Joulu Tampere 27.11. alkaen

 

Kerro Passista omassa myymälässäsi

Asiakkaan ostopäätöstä voi helpottaa sanattoman viestinnän keinoin. Asiakkaasi ei olisi välttämättä juuri tänään tarvinnut sitä-ja-sitä, mutta koska se on nyt 15 % alennuksessa, niin mikä ettei. Voit tilata Passista ja tarjouksestanne kertovia myymäläsomisteita (A4-pohja, ikkunatarra, tarra kassakoneeseen) passin tuottajalta.

Auta asiakastasi tekemään hyvä ostopäätös, ja aktiivisesti kerro edusta tai lisäpalvelusta, jonka olet laittanut hyödynnettäväksi Passin kautta. Asiakastasi harmittaa, jos hän saa myöhemmin tietää, että tuote tai palvelu olisi maksanut vähemmän, jos Passi olisi tullut puheeksi.

Palvele asiakastasi hyvin, ja kerro yrityksesi oman valikoiman lisäksi keskustan muista ostosmahdollisuuksista. Asiakkaasi voi haluta käydä kahvilla naapurissa, mennä illalla teatteriin, tai ostaa samalla Tampereen reissullaan jotain siskonpojallekin. Mitä paremmin Tampereen keskustassa viihdytään ja mitä innostuneemmin palveluista puhutaan, sitä enemmän kauppa käy ihan jokaisella.

 

Tehdään yhdessä hyvä Passi!

Ajankohtaista: Syyskampanja 30.9.-23.10., Joulu Tampere 27.11. alkaen

Nooran kuva: Tiia Ennala / Business Kangasala

Noora Hildén
Tuottaja, Tampere Tunnetuksi Passi
noora.hilden@tamperetunnetuksi.fi
p. 040 734 5009